En diskussion om hår

 
Det finns dagar när jag saknar mitt hår. Idag är en sån dag. Det finns dagar när jag vill att det ska vara sommar, IDAG ÄR EN SÅN DAG.
När vi ändå är inne på hår (typ) så stod ju jag på öppet hus i min skola häromdan och det kom in en tjej snabbt i vårt klassrum. Hon hade tydligen gått fel så Ebba i min klass följde med henne till rätt klassrum och då frågade denna brud "Vad det där en kille eller tjej?" och det är ok för jag menar jag hade en så fruktansvärt osmaklig skojtröja (hej ingen passform alls whatsoever) och hon såg mig bara bakifrån vilket betyder att hon missade min krigsmålning till sminkning (hade dock tights men det finns säkert grabbs som rockar det). 
Ebba förklarade att jag var en tjej (tack) och då frågar denna totala främling "Är det känsligt att fråga vad som hänt?" HON TRODDE JAG HADE FREAKING CANCER. CANCER. Knäppt. Man undrar ju hur bra koll hon har. Jag menar när håret växer ut efter cellgifter och kemo så är det ju fjun, bebishår. Inte en hård stubb. Men men let's not hänga upp oss (mig) på fakta. Men hur knäppt, inte själva grejen att hon trodde att jag hade cancer men att hon bara droppar frågan till en total främmade tjej i min klass. Vad hade hänt om jag hade haft det? Asså den situationen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0