i like you more than free wifi

Så det är natt. Och jag är väldigt full. Väldigt väldigt full. Såpass att jag någon timme innan krockat med en dörr så att det fladdrade stjärnor framför ögonen (och det kommer snart visa sig att jag har ont i ögonbrynet i 2 veckor efter) 
Jag står bakom en kyrka och det är olidligt hett i luften. Jag är utomlands och det är stjärnklart och bara ett stenkast bort är det en stor nattklubb. Men bakom den här kyrkan är det ganska tyst och inte en människa, förutom killen jag står och hänger med.
Helt plötsligt dyker strandraggaren vi har undvikit sen dag ett upp. Han har en hajtand runt halsen. 
Jag är ju med den här killen så jag känner mig rätt lugn. Han kan inte göra mig något. 
Men den söta killen från australien backar lite och helt plötsligt står strandraggaren rakt framför mig och jag skrattar och säger att jag ska gå när han tar tag i min arm, lite för hårt. 
Jag skrattar överslätande igen och vinglar lite där jag står, jag ska gå nu säger jag igen.
Greppet runt armen hårdnar och han säger Nej det ska du inte alls det, du ska stanna här. 
Och han trycker mig mot kyrkväggen och strirrar mig i ögon och säger "You like big cocks right?" och då blir jag faktiskt rädd på riktigt och jag slinker ur hans grepp och springer. Och gud va jag springer och det är inte långt till trappan ner till nattklubben med det känns som en miljon meter när man tror att man ska bli våldtagen och styckmördad och lagd i platspåsar. 
Och jag springer rakt in i en kant och ramlar ner för trappan och får ett ordenligt skrapsår på benet och handen men jag springer vidare. Rakt in i Linnea springer jag och hon fattar ingenting för hon står och pratar med några andra trevliga killar och Vart jag varit någonstans? och Vad har du gjort på benet det blöder? och jag börjar gråta helt okontrollerat för jag är full och har precis klarat mig undan från något jag inte riktigt vet vad och hon är snäll och omtänksam. Men när jag berättar vad som hände är hon inte lika snäll längre, det svartnar framför ögonen på henne och hon ser honom på andra sidan parkeringen och tillsammans med killarna hon pratade med springer hon iväg. 
Rakt in i honom springer hon. Och hon knuffar nästan ner honom i en rabatt och skriker att hon ska döda honom och ingen fattar nånting. Och när en säkerhetsvakt kommer fram knuffar hon honom också. Och den vidriga strandraggaren springer upp i bergen och gömmer sig som en feg stackare. 
Och i bilen hem fortsätter jag bara gråta jag kan lixom inte sluta och linnea klappar mig på huvudet och killarna säger roliga saker på engelska med ett fantastiskt australienskt uttal. Och när vi kommer hem gråter jag lite mer för mitt ben gör ont och jag känner mig larvig. Jag bara överreagerade och Han gjorde ju faktiskt inget ordenligt. 
Och hon tittar på mig och säger typ Men vaddå skulle du stå där och vänta på att han skulle våldta dig? Skulle du göra det? Nej precis du är inte larvig det är han som är dum i huvudet och äcklig och om jag fick chansen skulle jag döda honom. Hör du det, jag skulle döda honom utan att tveka. 
Och sen går hon ut och röker och jag går och lägger mig och tänker att en sån vän, en sån håller man hårt i.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0