det här med matte

 
Jag kommer ihåg när jag var 13 år och bah: VARFÖR ÄR MATTE SÅ SVÅRT OCH OBEGRIPLIGT??
Nu sitter jag här, snart 5 år senare, och undrar samma sak. Hur kommer det sig, att det där som ska vara "det mest logiska" är så himla ologiskt? Jag kommer aldrig, ALDRIG köpa att matte bara säger åt en att göra saker. "Okej men när du bryter upp en parantes Anna så byter alla tecken plats, det bara är så" MEN NEJ. Vaddå bara är så?? Vem kom på ett så jävla dumt, värdelöst system. 
När jag var 13 frågade jag min lärare "Vaför ska jag kunna det här?" och nu fem år senare, har dom fortfarande inget bra svar. Alltså jag fattar att man ska kunna plus, minus, gångra och dela med. Men resten, KAN NÅN JÄVEL STÄLLA SIG UPP OCH FÖRKLARA FÖR MIG VARFÖR JAG SKA KUNNA ANDRAGRADSEKVATIONER. Vad ska jag använda det till? Varför? Och när kommer jag någonsin ha användning för en logaritm? När??
Åååh jag kan inte sluta längta tills trean när jag slipper det här infekterade och eksemframkallande ämnet. För jag är 100% säker på att matte är ett ämne man föds till att ha lätt för eller tvärtom.
Är du dålig på svenska? Läs en bok (om du inte dyselxi då kanske det blir svårt men ni FATTAR) Tycker du att samhällskunskap är svårt? Öpnna en tidning och kolla på rapport. Tycker du att engelska är obegripligt? Kolla på filmer med engelsk text OSV.
Men matte. Det är fan bara att böja sig över dom där jävla böckerna tills du får nackskott och svettas och skrika på lärare och kasta och sudda och riva sönder papper och börja om. Om och om och om igen tills något litet lyckas klistra sig fast for a brief second och du lyckas på E på provet.
Sen börjar skiten om igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0