Årsresumé PART ZWEI! (Maj-Augusti AKA den bästa jävla sommaren ever)

Maj 
Maj var så jävla grönt. Och fint. Firade in Valborg hemma hos Andrea med en jävla massa gäris och vin. Fest efteråt och Emma snodde en visp och vi har typ fortfarande kul åt det. Vem snor en visp ens!? Solen började titta fram och jag var aplycklig över att kunna röka i bara tröja på ballen utan en massa tusen miljoner lager jackor. Somnade i gräset efter en crazy kväll, promenerade mycket med Linnea, klassen styrde ihop en grillning och tog många tripper ner till Trosa för att vänja mig vid tanken på att bo där.
 
Juni 
Här började sommaren på riktigt med sommarlov, fika på uteserveringar, rökning i bara linne(!!!!), nya skor som jag älskade sönder resten av sommaren och spelade spel på yuvias takterass. Ägnade en dag åt solning i en klippskreva på långholmen med linnea. Måste lätt hitta tillbaka till den för man var rätt så avskärmad men ändå lixom 4 min från hornstull. Käkade jordgubbar, sov i solen och vinkade till båtar. Denna månad avslutades med en togafest som gick allt annat än bra och en flytt ner till trosa med min vapendragare.
 
Juli 
Efter noga övervägning med mig själv har jag kommit fram till att det här var årets bästa månad. Mådde så otroligt... bra? Hade bara ett sånt enormt INRE LUGN. Jobbade ju jättemycket men när jag tänker tillbaka på Juli kommer jag inte ihåg så mycket av jobbet. Det jag kommer ihåg är vad vi gjorde när vi inte jobbade. Åkte snuskigt mycket båt, badade, hoppade från korpen, cyklade överallt, gick på cirkus, gjorde blomsterkransar, tände eldar på klippor, läste i mitt pytterum, rökte cigg efter cigg bakom stugan, spelade kort, fyllde år och gick timlånga promenader med linnea trosa runt. Lärde mig staden och i slutet av månaden kunde jag cykla och köpa bussbiljett på coop och möta upp philip utan att gå vilse. Att erövra en ny stad med sin bästa kompis vid sin sida är en otrolig känsla. Wow. Blir helt nostalgisk av att kolla igenom dom här bilderna.
 
Augusti 
Den här månaden kommer på andra plats som bästa månad. Började med en liten snabbweekend på blancas landställe ute i skärgården. Läste böcker, badade typ 50% av tiden vi var där, grillade jättegod mat för elen gick (into the wild aah javisst) och drack vin och kastade frisbee. Ett tips till alla som är som mig utan landställe, följ med till andras. Det är sjukt smidigt för man får ta del av hela "landställesgrejen". Den 5 augusti packade jag min väska och drog till ön karpathos i grekland. Fick ett hotellrum utan AC och så mycket erfarenheter. Hur man håller koll vart man ska gå av bussar, hur man tar sig hem från en strand på andra sidan ön när det inte går att få tag på en taxi, hur man hanterar att vakna upp vid poolen och inte ha någon aning om hur man kom dit och ellinor är spårlöst försvunnen, vad man gör med en vidrig äcklig våldtäcksman, att omelett är den godaste maten att äta när man är bakis och hur det är att ha en greksik pojkvän som blir arg när man hånglar med norskar. 
En resa jag utan tvekan kommer minnas forever. När jag är gammal och skrynklig kommer jag plåga mina barnbarn med anekdoter från den här resan. Kom hem och snaggade håret. Mitt långa blonda hår låg i stora högar över hela frisörgolvet och jag har aldrig känt mig så nöjd med en hårklippning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0