10 orsaker varför jag hatar vintern

här vill jag va nu tack
 
  • Det blir mörkt vid typ 3. Och när det blir mörkt så freaking tidigt orkar jag inte gå upp eller gå och lägga mig eller nånting allt blir typ ett blurr av svart och jag vill bara sova.
  • Jag fryser hela tiden. Alltså.hela.tiden. Spelar typ ingen roll om jag har 4 tröjor och päls och halsduk och varma strumpor och vantar jag fryser ÄNDÅ. Det är så himla orättvist. Thilda fryser tex aldrig och hon har nästan inga kläder på sig fast det är vinter och själv kan jag inte gå utanför dörren.
  • Appropå ovanstående. Allt är bara oskönt och skaver för man har så JÄVLA MYCKET KLÄDER ÖVERALLT. Känner mig typ tung pågrund av alla klädlager. Det sticks och är bara obehagligt.
  • Man måste ha BH annars förfryser man tuttarna.
  • Det är skitjobbigt att röka. Speciellt om man är på en fest. På sommaren glider man bara ut i linne och shortsen och tar en cigg och glider sen snyggt tillbaka in. På vintern springer man runt som en vettvillig och ba VA FAN E MIN JACKA OCH VEM HAR SNOTT MIN HALSDUK OCH MINA SKOR OCH SHIT HAR MITT CIGGPAKET TRILLAT UR FICKAN O VAR I HELVETE STÄLLDE JAG MITT VINGLAS?!?
  • Om jag inte använder vantar, eller typ tar av mig vantarna i 3 minuter för att röka en cigg, får jag blåser på hela händerna. Jag måste typ vara allergisk mot vintern alternativt kall luft för det kan ju bara inte vara normalt??
  • Inte bara mina händer utan hela min hud mår typ dåligt på vintern. Blir torr och får finnar (hur går det ens ihop? torrt och fett lixom va)
  • Jag blir fruktansvärt blek. Inte sådär "nu-är-det-vinter-och-därför-har-jag-inte-så-mycket-färg"-blek utan mer åt "jag-är-så-blek-att-jag-är-genomskinlig-snart-ser-ni-mig-inte-mer"-hållet.
  • Jag är hungrig ca hela tiden för min kropp lägger ner så jävla mycket på att hålla mig någolunda uppvärmd så måste äta hela tiden. Nu äter jag 4 måltider per dag istället för tre som vanligtvis (frukost, lunch, och sen EN ANDRA LUNCH och middag)
  • Sist men inte minst, ingen kommer ut. Dåligt med fester, självklart inga utekrök, helst lämnar folk inte sina hem för det är helt enkelt inte värt att gå dom 10 minuterna till tuben och förfrysa fejset för ett helt ok party i typ norsborg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0