Ett kollektiv.

Igår tog vi bussen ut till Tyresö. Det var längre än jag trott och när vi gått av bussen var vi tvugna att följa en ytterst otydlig google maps karta längre in i skogen bland faluröda hus och kolonilotter. 
Vi disskuterade möjligtheten för att vi skulle bli styckade och slängde i träsket vi gick förbi. 
När vi äntligen ÄNTLIGEN (raketforskning att följa den där kartan) kommit till rätt plats är det en stor låst grind med taggtråd högst upp och vi bara VA ÄR DET HÄR. Någon kommer och låser upp och vi går in och jag svär att det va som att bli direkt tillbaka kastad till sent 90tal tidigt 2000tal (om jag nu hade festat på den tiden) 
I slutet av en mycket avlång hall hänger ett svart sametsdraperi och bakom det är det ett vardagsrum med nersuttna soffor och en såkallad scen och där skrik sjunger en tjej med två höga flätor och öppen vit adidaskeps samt platådojjor ebba grön lyrics typ och det står ett vingligt bord som är baren och allt kostar 20 spänn, öl,vin, cider whatever. 
Innan vi tar taxi hem på morgonen har jag hunnit dricka öl, palla äpplen, se Linnea stjäla en solros från en kolonilott samt försöka framföra the balcony sceen från romeo och julia med en divig bög uppe på en husbil, klättra upp på ett tak nästan barfota, ha en invecklad disskution om spindlars lott i livet på detta tak, dansa (hoppa omkring/vingla in i bord), byta låt lite för många gånger, hångla lite och vinna en tävling kallad Tveksam Akrobatik (MIN PARTNER SATTE SIG PÅ MIG. men vi vann i alla fall) och till sist inser vi (jag linnea o thilda) att det bara är vi och själva kollektivet som äger stället som är kvar och vi inser att det är dags att åka hem och så var det inget mer med det. 
En konstig kväl så att säga. 
 
sen vaknade jag riktigt ordentligt förkyld och bakis så ikväll så jag sovasovasovaaaaa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0