Det blir mest en massa prat om plugget o pop o bio såklart

Det är dags för en LISTAAAAAAA. Om det bästa som finns, sommar.
 
Mina planer för sommaren:
Något i den här stilen. Carpe solem.
Gå ut ettan i gymnasium och dricka mig full som en kastrull på skolavslutningen. Njuta av att vara fri från skolan i alla fall några månader. Åka till Peace And Love och se maskinen, håkan mfl. Dansa, kramas, dricka öl och kolla på soluppgången sju dagar i rad.
Åka till Trosa typ en dag efter att jag kommer hem och jobbajobbajobba och uppleva en månad under samma tak som Linnea. Åka båt, hänga med grabbar och flickor från trosa, cykla, läsa böcker. 
Komma hem och kanske åka till Berlin, eller Spanien eller Las Palmas. Eller sova. Slutet är fortfarande oklart.
 
Bästa sommarstället:
Jag vet inte. Till skillnad har jag aldrig haft en landställe eller så. Jag bodde ju fram tills jag var typ 14 år på va det flesta skulle klassa som ett landställe, men jag bodde där året runt. Och det var fantastiskt. Men jag vill inte vara där i sommar så jag vet inte... 
Duger stockholm? Jag tycker om stockholm på sommaren med alla uteserveringar, vattnet, parkerna, högtalare, picknickar och sådär. Stockholm blir mitt svar då.
 
Favoritblomman: 
Pelargon, för min mamma är besatt av dom så det har jag lixom växt upp med. Röda pelargoner.
 
Här badar jag helst: 
Mälaren? Annars utomlands. Men gillar sjöar mycket eftersom dom är lite varmare än typ kusten.
 
Bästa sommarplågan genom tiderna: Hej Monica! 
 
Det här lyssnar jag på i sommar: Min spellista!  Och det Linnea spelar för mig, och radio. Och en hel del larvmusik för fester ska jag ju gå på, och folk är dålig på att spela bra musik där.
 
Det här tittar jag på i sommar: 
Fulla pepz, öl, mina snygga kompisar som kommer vara bruna och fräkniga. Sen ska jag kolla på en miljon dokumentärer om havet och planeten, och saker som bara går vid typ 3 en sommarnatt. Gamla sex and the city avsnitt, jersey shore, big bang theory osv.
 
Favoritdoft: Solkräm som någon man tycker om har solat med. Alltså huden efter att solen värmt upp den och solkrämen typ. Säger bara DAMN näsorgasm. Älskar också lukten av sånadär plastdjur man har i poolen. Eller luftmadrass, gummi nivet. Och gräs!
 
Den ultimata sommardagen: 
Sover med någon jag är kär. Vaknar tillsammans, ligger och lagar lite frukost, typ nudlar. Tar en cigg och kaffe på balkongen och pussas. Klär på sig, går tillsammans till tunnelbanan. Säger hejdå. Träffar upp människor som är sådär otroligt roliga som jag älskar mer än själva livet. Promenerar och vilar lite mot väggen vid Nytan, käkar glass och det kommer förbi hur många människor som helst. 
Går i lite affärer och köper något dösnyggt som inte är alltför dyrt.
Sen drar allihopa till ett enormt utekrök. Man grillar lite goda saker, typ hallomi och mashmellows (??) och dricker vin och öl. Och sen fortsätter det bara så tills klockan är sent och man har ätit allt man kan komma åt och druckit nån flaska vin.
Sen vinglar man hemåt och möter påväg upp den där man är kär i, så börjar allt om igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0