jag är så förbannat korkad ibland

Varför lär jag mig aldrig av mina misstag? Varför gör jag samma jävla misstag hela tiden om och om igen?
Varför FATTAR jag inte att folk i blir ledsna. Varför får jag inte in det i huvudet? Ibland undrar jag om jag är korkad. Alltså en aning dum i huvudet bara. Eller det som skrämmer mig mest, har jag ingen empati? Är jag en morallös, känslokall jävel?
Antagligen inte för jag får ju dåligt samvete i efterhand, men det är så förbannat lätt att vara efterklok. 
Varför kan jag inte vara klok då? Varför kan jag inte sluta bara tänka på mig själv. Känner mig som en självisk vidrig människa. Alltså egentligen är det väl inte så stor grej, men det är mest det att det här var typ sjätte gången jag gjorde samma sak. Vad är det för fel på mig egentligen?
Nu ska jag fan skärpa mig ordentligt. Det här var sista gången. Punkt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0