Värdelösa vardagsdrömmar

 
Jag önskar att jag kunde fota, måla, skriva, spela, dansa eller vadsom. Jag har ingen begåvning alls. Har alltid varit superavundsjuk på folk som har riktiga begåvningar, tycker nästan att det är fysiskt jobbigt att vistas i samma rum som nån som målar jättebra eller så. Förhoppningsvis växer jag ifrån avundsjukan (vad göra annars??)
Alla bara tjatar om att man ska vara kreativ och leva ut sin kreativitet och jag känner mig helt värdelös för alltså jag är inte bra på nåt sånt. Jag är bra på att läsa ut böcker jättesnabbt, säga mycket konstiga fakta om hundraser och vet vart i stockholm du kan köpa smycken som ser svindyra ut men inte kostar med än 100. Men begåvning. Alltså nej. 
Målar.. fult. Alltså om jag verkligen anstränger mig ser det okej ut, men jag är verkligen inte bra på det. Tappar dessutom tålamodet. Är helt tondöv samt saknar taktkänsla vilket alltid förhindrat mig från att dansa, sjunga eller spela. Är som sagt bra på att läsa supersnabbt men skriver inget som låter bra. Äger ingen kamera men lovar att även om jag försökte mig på att fota så skulle det inte bli bra det heller. 
Fan vad fyller man ens för funktion i dagens samhälle om man inte är kreativ :(
är så jävla röksugen att jag går av på mitten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0