28 Januari

swimming-with-the-manatees-florida-photo-via.jpg

Hallihallå! Idag har jag ägnat åt plugg och tandläkaren. Var sjukt nervös innan för dom förklarade för mig igår att dom skulle skära upp tandköttet (hjälp) för att min visdomstand som krånglar (som tvingat mig att äta flytande föda i två dagar nu -.-) ska kunna ta sig upp ordentligt och det är ju lixom inte jättekul att bli skuren i munnen men jag ba tog mig samman och gick dit med mamma som moraliskt stöd. Kan inte förklara hur gärna jag vill röka innan för att lugna nerverna men lät bli och nu har jag varit rökfri i lite mer än 24 timmar wiho. 
I alla fall, hos tandläkaren gick det åt helvete. Hon var rätt oförstående och fattade inte att det gjorde ont för hon bedövade för lite hela tiden utan trodde att jag bara va rädd. Och jag är dessutom spruträdd så körde hon in värsta sprutan i munnen och andra gången sa hon inte ens till. Sen väntade hon inte så bedövningen verkligen kickade igång utan hon började direkt och då gjorde det skitont och tårarna bara sprutade. Seriöst. Jag har ALDRIG gråtit hos tandläkaren men det gjorde verkligen superont så jag bara grät som en besatt. Kul att bli traumatiserad med tandläkarskräck som 17åring, tack så jävla mycket. 
I alla fall, käften va helt lam på ena sidan men tanden va kirrad något sådär i alla fall. SKÖNT satte oss på bussen hem, då släpper bedövningen och FY FAN. Det var bland den värsta smärtan jag varit med om. Herregud började för i helvete gråta på BUSSEN. Skämdes som en hund. Sen grät jag en timme i skräck och bara skrek av smärta när jag kom hem. 
Kul. Bli tanden inflammerad igen kommer dom behöver operera bort hela, vettefan hur jag ska klara det. 
Nu målar jag naglarna lite för att distrahera mig från röksuget, än så länge går det ok :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0