madonna hora komplexet

Jag tänkte diskutera madonna hora komplexet för jag tycker det är överallt. Det innebär att en tjej alltid ska vara "lagom". Du inte ska vara "för mycket", du ska inte har för många ligg på ditt CV, inte skratta för högt, inte vara för vulgär, du ska vara tyst och kvinnlig och veta din plats men samtidigt ska du gå med på allt i sängen som alla snevridna porrskadade killar föreslår för annars är du ju tråkig. Du får helt enkelt inte vara för mycket, men inte heller för lite. Det är en ständig balansgång, du får inte trilla över på den tråkiga sidan men inte heller den allför galna sidan. Och allt kilalr gör har en positiv sida, vill en kille ha sex och får det är han kunglig, väljer han att inte ha sex är han gullig. Vill en tjej ligga med en random kille och får det är hon en hora, och vill hon inte är hon pryd och tråkig. Men jag ska inte vara helt negativ, det är inte såhär överallt och alla umgängeskretsar. Men hos alltför många finns det här sättet att tänka inpräntat.
Jag kollade på "Guy Code" häromdagen på MTV och jag blev så arg att jag ville klättra in i skärmen och slå ihjäl alla som deltog. 
För att sammanfatta tyckte idioterna helt enkelt att en tjej "should act like a lady on the street, act like a lady in bed, until i TURN her into a monster"
Det var alltså inte okej att tjejen gillade hårt jävla BDSM sex från början, då skulle de vända och gå direkt. ALLTSÅ VA?! Varför är det inte okej att en tjej gillar det från början? För då är hon ju inte lagom, då är hon för mycket. 
Ni fattar problemet hoppas jag. Jag är inte alls lagom. Jag är mycket, mera, mest för det är så jag vill ha det.
Jag skrattar högt åt perversa skämt, dricker för mycket (ibland), sminkar mig med massa eyeliner, har tusen åsikter om allt, ligger med allt som rör sig och jag skiter fullständigt vad folk tycker. Och ärligt talat, jag har inte haft alltför svårt att hitta killar som köper det, så varför försöker medier hjärntvätta oss med att det inte är okej att vara så? Och ärligt talat vem vill ha en jävla mes kille som försöker trycka ner sin brud, inte jag i alla fall. Kan man hantera en tjej som är vild så är man väl vild själv, och det är ju superkul att hänga med en sån.
Och varför ses inte det beteende som "kvinnligt"? Jag är född till tjej så varför är jag inte "tjejig", alltså jag fattar inte logiken folk har. 
 
där har vi det
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0